Sur, søt eller salt profilering

Vi var på messe i høst, og brukte selvsagt anledningen til inspirasjon og lærdom. Den største overraskelsen de fleste av oss satt igjen med, var hvor mange som hadde uprofilerte produkter på standen sin – vi mistet tellingen på hvor mange skåler tvist vi så. Hvorfor velge bort den søteste og enkleste profileringen?

Mennesker har en naturlig tilbøyelighet til å bli tiltrukket av søte godbiter. Sjokolade og andre søtsaker er ofte forbundet med positive følelser. Det kan derfor være en smart strategi og bruke søtsaker som en del av sin profilering på messer og konferanser, i resepsjonen, under workshops og teambuildings og selvfølgelig mange andre anledninger. Å gi noe fysisk, som for eksempel sjokolade eller drops, tiltrekker oppmerksomhet og gir positive assosiasjoner som videre forbindes med din merkevare. Det kan også fungere som en isbryter og gi en naturlig inngang og anledning til kontakt. 

Å vise frem logo og firmanavn på søtsaker fungerer nærmest som et visittkort med eksponering til et bredt publikum. Man skiller seg ut fra mengden og det tiltrekker seg oppmerksomhet og gir forbrukeren en positiv opplevelse som styrker merkevaren din. 

Husk å vurdere målgruppen, anledningen og budskapet du ønsker å formidle ved valg av søtsaker.
Det finnes en jungel og velge mellom, men vi bistår gjerne med våre erfaringer, tips og råd.

Ta kontakt med oss, så finner vi ut av det sammen!